18.06.2013
III i IV runda MP i PP Enduro połączona tym razem z Pucharem MACEC odbyła się 15 i 16 czerwca w Sokółce. Organizatorem zawodów był Zarząd Okręgowy PZM Białystok. W dwudniowych zawodach udział wzięło łącznie 86 motocyklistów oraz 15 quadowców zarówno z Polski, jak i z zagranicy.
Zawody rozpoczęły się spektakularnym startem pokazowym. Zawodnicy przejechali w asyście policjantów na motocyklach przez centrum miasta, gdzie obchodzono dni Sokółki.
Następnie wszyscy udali się na miejsce startu.
Podczas zawodów miały miejsce w zasadzie dwie próby. Pierwsza próba bardziej sprawnościowa, był to teren żwirowni, krótki odcinek, czas przejazdu około 4 min. Piach, kamienie, żwir, trochę ziemi. Sypka, trudna nawierzchnia. Pierwszy dzień przejazd przez wodę, a w zasadzie przez błoto, które skutecznie zaklejało chłodnicę. W drugi dzień odcinek ten został przetaśmowany. Druga próba bardziej kondycyjna, czas przejazdu około 8 min, wokół zalewisk dawnej kopalni żwiru. Różne rodzaje nawierzchni, techniczne zjazdy i podjazdy oraz kopny piach. Ciasne przejazdy przez las usiane pniami i elementami pokopalnianymi. Nie obyło się również bez dojazdówek, długich i męczących, które łącznie z pokonaniem prób i OSu w pierwszy dzień wynosiły 45 min, a w drugi dzień 50 minut. Zawodnicy MP i PP przejeżdżali te same odcinki specjalne oraz dojazdówki, różnica polegała na ilości okrążeń.
Należy również podkreślić, że cała okolica, cały teren wzbudzały zachwyt wśród zawodników, jak i kibiców. Piątka z plusem dla organizatorów za teren.
Baza zawodów znajdowała się na parkingu firmy Metal Fach, baza na wysokim poziomie, prąd, prysznice, nie było jedynie parku zamkniętego, co powodowało, że trzeba było pilnować sprzętu przez noc ale z drugiej strony plusem było to, że można było do woli, przez całą noc naprawiać swoje rumaki.
Organizatorzy zadbali również o bezpieczeństwo zawodników, sędziowie na trasie, służby medyczne oraz policjanci czuwający nad bezpieczeństwem na drogach publicznych. Należy również dodać, że zawody przebiegały zgodnie z harmonogramem oraz regulaminem. Brawo dla organizatorów.
Zawodnicy dali z siebie wszystko. Było ciężko ale było warto! Gratulacje dla zwycięzców i wszystkich uczestników!
Pierwsze miejsca w poszczególnych klasach po dwóch dniach zmagań:
MP Kl. Quad Open
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub |
Marka |
Spon. |
Pkt. 1 |
Pkt. 2 |
Suma pkt. |
1 |
469 |
20 |
20 |
40 |
||||
2 |
445 |
15 |
15 |
30 |
||||
3 |
68 |
11 |
17 |
28 |
||||
4 |
29 |
13 |
13 |
26 |
||||
5 |
96 |
17 |
17 |
|||||
6 |
316 |
0 |
MP Motocykle - klasyfikacja generalna sezonu:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub |
Marka |
Spon. |
Pkt. 1 |
Pkt. 2 |
Suma pkt. |
1 |
41 |
20 |
20 |
40 |
||||
2 |
101 |
17 |
17 |
34 |
||||
3 |
99 |
15 |
13 |
28 |
||||
4 |
73 |
11 |
15 |
26 |
||||
5 |
6 |
13 |
11 |
24 |
||||
6 |
10 |
10 |
9 |
19 |
||||
7 |
777 |
7 |
10 |
17 |
||||
8 |
23 |
9 |
6 |
15 |
||||
9 |
323 |
8 |
7 |
15 |
||||
10 |
118 |
3 |
8 |
11 |
||||
11 |
111 |
6 |
5 |
11 |
||||
12 |
19 |
4 |
4 |
8 |
||||
13 |
55 |
5 |
2 |
7 |
||||
14 |
756 |
3 |
3 |
|||||
15 |
176 |
2 |
1 |
3 |
||||
16 |
210 |
1 |
0 |
1 |
PP Kl. Quad Open:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub |
Marka |
Spon. |
Pkt. 1 |
Pkt. 2 |
Suma pkt. |
1 |
595 |
20 |
17 |
37 |
||||
2 |
711 |
13 |
20 |
33 |
||||
3 |
26 |
15 |
15 |
30 |
||||
4 |
500 |
17 |
13 |
30 |
||||
5 |
726 |
11 |
10 |
21 |
||||
6 |
545 |
8 |
11 |
19 |
||||
7 |
653 |
10 |
9 |
19 |
||||
8 |
54 |
9 |
8 |
17 |
||||
9 |
666 |
0 |
PP Kl. E1
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub |
Marka |
Spon. |
Pkt. 1 |
Pkt. 2 |
Suma pkt. |
1 |
90 |
20 |
20 |
40 |
||||
2 |
916 |
17 |
17 |
34 |
||||
3 |
81 |
15 |
15 |
30 |
||||
4 |
313 |
13 |
NS |
13 |
PP Kl. E2/E3
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub |
Marka |
Spon. |
Pkt. 1 |
Pkt. 2 |
Suma pkt. |
1 |
233 |
20 |
20 |
40 |
||||
2 |
719 |
17 |
15 |
32 |
||||
3 |
75 |
9 |
17 |
26 |
||||
4 |
312 |
13 |
13 |
26 |
||||
5 |
288 |
15 |
10 |
25 |
||||
6 |
108 |
11 |
11 |
22 |
||||
7 |
12 |
10 |
9 |
19 |
||||
8 |
93 |
8 |
8 |
16 |
||||
9 |
199 |
6 |
7 |
13 |
||||
10 |
444 |
7 |
5 |
12 |
PP Kl. Weteran:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub |
Marka |
Spon. |
Pkt. 1 |
Pkt. 2 |
Suma pkt. |
1 |
83 |
15 |
20 |
35 |
||||
2 |
86 |
20 |
15 |
35 |
||||
3 |
957 |
17 |
17 |
34 |
||||
4 |
965 |
13 |
11 |
24 |
||||
5 |
227 |
13 |
13 |
|||||
6 |
971 |
NS |
0 |
szczegółowe wyniki na: www.motoresults.pl