13.09.2018

KING OF POLAND NADCIĄGA ...!

W dniach 11-13 października 2018 roku na torze offroadowym Olszyna Motopark rozegrana zostanie pierwsza w Polsce, a zarazem finałowa - czwarta runda cyklu zawodów ULTRA4 Europe czyli King of Poland. Europejskie zawody tego cyklu stanowią eliminacje do głównego, legendarnego już wyścigu organizowanego w USA - King of the Hammers.

Zwycięzca King of Poland zgarnie nagrodę w wysokości 10 tysięcy dolarów! To największa wygrana w historii rajdów Ultra4 w Europie!

 

 

Na potrzeby polskiej edycji, by naszym offroad-erom dać możliwość zmierzenia się z czołowymi zawodnikami Europy (m.in. Jimem Marsdenem), organizatorzy ograniczyli wymogi regulaminu - listę obowiązkowego wyposażenia zredukowano do minimum.  

 

SKRÓCONY REGULAMIN:

Fotele: Fabryczne fotele są niedozwolone!!! Fotele wyłącznie typu Recaro/ kubly z otworami na pasy bezpieczeństwa.

Siatki na drzwi: Jeśli drzwi nie posiadają okien lub drzwi takowych nie ma wymagana jest siatka bezpieczeństwa.

Pasy bezpieczeństwa: Min. 4 punktowe atestowane pasy bezpieczeństwa będą honorowane na tegorocznej edycji King of Poland.

Gaśnice przeciwpożarowe: Min 2x2.5 kg gaśnice pianowe. Jedna w środku pojazdu, druga na zewnątrz.

Klakson: Im głośniejszy tym lepiej.

Apteczka bezpieczeństwa: Min 1 wodoodporna apteczka bezpieczeństwa.

Numery pojazdów: Numer pojazdu musi być umieszczony z przodu, z tylu i po obu stronach. Boczne tablice z numerami musza być przynajmniej wysokości 7” cali ok 18cm Tylna i przednia 6” 15cm Klasa 4400 Ultra4 unlimited – białe tło czarne cyfry

Klasa modyfied 4500 – pomarańczowe tło czarne cyfry Klasa stock 4600 – niebieskie tło czarne cyfry Klasa legend 4800 –żółte tło czarne cyfry Klasa UTV 4900 – czarne tlo biale cyfry

Klatka bezpieczeństwa: Klatka min 6 punktowa z rury bez szwowej lub CREW, DOM, WHR, WCR, stal karbonowa lub 4130 chromowy Rozmiar rury w zależności od wagi pojazdu i wynosi: poniżej 3200 lb. - 1.5” średnicy x 0.120” ścianka pomiędzy 3201 lb. - 4400 lb. - 1.75” średnicy x 0.120” ścianka Ponad 4400 lb. - 2” średnicy x 0.120” ścianka

Kaski bezpieczeństwa: Kaski otwarte lub zamknięte z certyfikatem Snell SA2010/SA 2015 /SA2020 ECE 22-05/BSI.

Kombinezon: Kombinezon musi być jednoczęściowy i ognioodporny.

Hans lub usztywniacz karku lub kołnierz Preferowany i wymagany jest urządzenie typu Hans lecz na ten rok dopuszczony jest kołnierz/ usztywniacz karku.

Pojazd: Auto musi posiadać grodz oddzielającą silnik, chłodnice, naczynia wyrównawcze i zbiornik paliwa itp. od kabiny Auto musi być wyposażone w tzw. Kill switch czyli wyłącznik prądu w kabinie dostępny dla kierowcy i pilota. Auto musi być wyposażone w pomarańczowe migające/ stroboskopowe światła z tylu pojazdu w jak najwyższym miejscu oraz światła stop.

 

Dla najlepszej polskiej załogi organizator przewidział darmowe wpisowe na King of the Hammers 2019 wraz z pokryciem kosztów transportu auta do USA i z powrotem!

 

 

Wyścig rozgrywany jest na odpowiednio przygotowanej pętli długości 22 km. Całkowita długość trasy wyniesie ok. 400 km. Na zawodników czekają piaszczyste, szutrowe odcinki, szybkie proste, ciasne zakręty, zjazdy, podjazdy, trawersy oraz ekstremalnie trudne przeszkody w postaci kamieni i wielkich głazów. Właśnie ta seria rajdów słynie z widowiskowych i urozmaiconych tras, połączenia stylu cross country z ekstremalnie trudnym rockcrawlingiem.

 

Zawodnicy startują w 5 klasach: Stock class, Modified class, Legend class - Unlimited class oraz UTV class.

 

Uroczysty start i prezentacja załóg odbędzie się w czwartek 11 października o godzinie 11.00 na rynku w Lubaniu. W tym samym dniu o godz.16.00 rozegra się prolog w Olszyna Motopark. W dniach 12-13 października, zawodnicy będą się ścigać na torze w godzinach od 9.00 do 16.00. Wygra ten team, który w swojej klasie zaliczy najwięcej okrążeń w wyznaczonym czasie. W każdej chwili pojazdy mogą zjechać do strefy serwisowej w celu uzupełnienia paliwa, czy naprawy.

 

Rajd King of Poland zakończy się uroczystym wręczeniem nagród 13 października o godz.18.00 na zamku Czocha i wyborem zwycięzcy Ultra4 i King of Poland. Koronacja Królów na prawdziwym tronie! Wieczorem

 

HARMONOGRAM RAJDU
KING OF POLAND 2018

ŚRODA 10 Październik 2018

09:00 – Rozpoczęcie rejestracji załóg i badania techniczne

CZWARTEK 11 Październik 2018

08:00 – Obowiązkowa odprawa dla kierowców

08:00 – Wszystkie załogi ustawiają się do wyjazdu z Olszyna Motopark

09:00 – Wszystkie załogi w eskorcie policji udają się na rynek
w Lubaniu
11:00 - Prezentacja pojazdów na rynku w Lubaniu

13:00 - Powrót w eskorcie policji na tor w Olszyna MotoPark

15:00 - Obowiązkowa odprawa dla wolontariuszy

15:15 - Obowiązkowa odprawa dla załóg (kierowca i pilot)

15:30 - Briefing dla prasy

15:45 - Ustawienie aut do prologu w wyznaczonej kolejności

16:00 - King of Poland - Prolog dla wszystkich klas

———————

PIĄTEK 12 Październik 2018

08:00 – Obowiązkowa odprawa dla wolontariuszy

08:30 – Ultra4 King of Poland – ustawienie aut w kolejności

08:50 – Odegranie Hymnu Polski

09:00 – Rozpoczęcie King of Poland

16:00 – Zakończenie King of Poland

17:30 – Briefing do niedzielnego rajdu (obowiązkowa
obecność dla kierowcy i pilota)

———————

SOBOTA 13 Październik 2018

08:00 – Obowiązkowa odprawa dla wolontariuszy

08:30 – Ultra4 King of Poland – ustawienie aut w kolejności

09:00 – Rozpoczęcie King of Poland

16:00 –Zakończenie King of Poland

18:00 – Wręczenie nagród na Zamku Czocha

20:00 – Zakończenie sezonu Ultra4 - impreza w barze
Olszyna Motopark

 

Więcej szczegółów:

Regulamin (ang)

https://www.ultra4racing.com/sites/default/files/ULTRA4-rule-book.pdf

 

Informacje po polsku  na stronie FB wydarzenia: https://www.facebook.com/Ultra4-King-of-Poland-2018-Pomoc-Techniczna-Porady-Informacje-430043110842531

 

info. prasowa

 

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej w Polityce Prywatności