12.02.2014

RAJDOWY PUCHAR POLSKI SAMOCHODÓW TERENOWYCH CZYLI NIE TAKI DIABEŁ STRASZNY

12.02.2014
 

Grupa 4x4 zachęca i zaprasza wszystkich amatorów do startu w RPPST! Drugi sezon RPPST zbliża się wielkimi krokami i rozpocznie się już 02 kwietnia od Baji Drawsko! Organizatorzy przewidzieli, aż pięć eliminacji Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych.
 

Większość eliminacji będzie odbywać się równocześnie z eliminacjami Mistrzostw Polski czyli, zawodnicy Pucharu będą mogli sprawdzić swoje siły na tych samych trasach co Małysz, Zapletal, Komornicki i cała reszta doskonałych kierowców. Będą ich obowiązywały te same zasady, podporządkowanie harmonogramom, regulaminom  panującym podczas profesjonalnych rajdów rangi Mistrzostw Polski. Zawodnicy będą mogli porównać swoje czasy osiągane na odcinkach z zawodnikami startującymi w profesjonalnie przygotowanych rajdówkach. RPPST daje możliwość obserwowania od środka i nauki zasad , które panują w profesjonalnym sporcie motorowym.
 

Każda z eliminacji RPPST to ponad 200 kilometrów ostrego ścigania, długie i szybkie OSy, profesjonalnie przygotowana i zabezpieczona trasa, prawdziwe Rajdy Baja dostępne dla każdego miłośnika off roadu! Jeden OS liczy tutaj 50 czy 70 kilometrów jest zatem gdzie się wyszaleć. Nie bujcie się jazdy po roadbooku? Osy przygotowane są tak, aby każdy nawet początkujący pilot dał sobie radę i nie zgubił się na trasie. Opis roadbooka, oznaczenia i otaśmowanie trasy poprowadzą  jak po sznurku do mety ,nie ma żadnej jazdy na azymuty , potrzebny będzie jednak metromierz.
 

Co do wymagań technicznych: Na imprezach amatorskich pojawia się wiele samochodów, które bez przeszkód przejdą Badania Kontrolne podczas RPPST. Ale jeśli ktoś ma wątpliwości, obawy czy pytania, organizatorzy służą pomocą. Jedno jest pewne, Sędziowie Techniczni nie gryzą i jeśli samochód będzie miał jakieś braki, to poinformują o tym zawodnika i będzie musiał naprawić niedociągnięcia przed kolejną rundą. Jeśli masz wątpliwości to zawczasu możesz skonsultować się wysyłając maila na adres biuro@grupa4x4.pl lub wojtek.nowak@pzm.pl.
 

Koszty: Maksymalne wpisowe to 1500 pln plus opłata za GPS 200pln. Organizatorzy uprzedzają głosy, iż wpisowe wynosi tyle co za cały sezon na cyklicznej imprezie amatorskiej, tłumacząc jednocześnie, że  jeden rajd RPPST ma taką długość, jak niemal cały sezon takich imprez. A porównując  to do innych imprez długodystansowych typu Transgothica czy MT… RPPST i tak wychodzi taniej, a do tego jest to cały sezon i walka o tytuł.
 

Poniżej, kilka często pojawiających się pytań i odpowiedzi. A szczegóły znajdziecie na www.grupa4x4.pl, oraz na https://www.facebook.com/RPPST w razie dalszych pytań , piszcie : michal.fiejka@grupa4x4.pl
 

Kilka najczęstszych pytań i odpowiedzi:

  1. Kto może wystartować w ramach RPPST?
    Każdy kierowca posiadajacy aktualne prawo jazdy. Puchar powstał z myślą o zawodnikach nie posiadających licencji sportu samochodowego. Jednak mogą wziąć w nim udział również zawodnicy z licencja w klasie Gość.
     
  2. Czym można wystartować w RPPST?
    Każdym zarejestrowanym i ubezpieczonym samochodem terenowym lub buggy ( z ważnym przeglądem) o napędzie 4x4 lub 2x4, który będzie przygotowany w odpowiedni sposób i będzie spełniał podstawowe parametry bezpieczeństwa określone w regulaminie.
     
  3. Czy samochód musi mieć homologację?
    NIE. Samochód nie musi mieć homologacji rajdowej.
     
  4. Czy samochód może być konstrukcją typu SAM?
    Tak. Może być to konstrukcja własna, byleby była dopuszczona do ruchu, posiadała aktualny przegląd i ubezpieczenie.
     
  5. Czy pojazd musi mieć klatkę bezpieczeństwa?
    Tak pojazd musi być wyposażony w klatkę bezpieczeństwa. Klatka ta powinna być wykonana zgodnie z załącznikiem „J”. Klatka nie musi posiadać Homologacji.
     
  6. Co musi posiadać Twój samochód?
    Klatkę bezpieczeństwa(wg załącznika J lub zbliżona), wielopunktowe pasy bezpieczeństwa  (zalecane 3,5 cala), fotele kubełkowe, główny wyłącznik prądu dostępny zarówno z kabiny jak i z zewnątrz z prawej i lewej strony podszybia, siatkę zabezpieczającą w oknach. Dopuszcza się stosowanie seryjnego zbiornika paliwa, koła muszą być osłonięte (nadkola 120 stopni) + chlapacze
     
  7. Wyposażenie bezpieczeństwa, czy musi być homologowane?
    NIE. Wyposażenie to nie musi posiadać homologacji. Zaleca się by wielopunktowe pasy bezpieczeństwa, fotele, siatki w oknach, kaski, kombinezony posiadały homologację FIA jednak jej brak nie dyskwalifikuje.
     
  8. Czy kierowca i pilot muszą być ubrani w kombinezony?
    Tak. Załoga musi mieć na sobie jednoczęściowy kombinezon. Kombinezon powinien być wykonany z materiału trudnopalnego. Może być to kombinezon tzw. Mechanika.  Kombinezon nie musi mieć homologacji FIA(zalecana).
     
  9. Jakich kasków powinni używać zawodnicy?
    Jak najlepszych. Kask to Wasze bezpieczeństwo i wygoda. Im lepszy kask tym mniej słychać otoczenie, a lepiej to co dyktuje pilot.  Do udziału w rajdzie zostaniecie dopuszczeni z kaskiem przeznaczonym do używania w sporcie samochodowym. Zaleca się by były to kaski z homologacją FIA jednak wystarczy by kask posiadał dopuszczenie do uzytkowania/homologację „ECE”
     

KALENDARZ RMPST i  RPPST:

  • 04.04.2014 do 06.04.2014 - 1 RMPST - 1 RPPST - Baja Drawsko - Drawsko
  • 02.05.2014 do 04.05.2014 - 2 RMPST - 2 RPPST - Baja Carpathia + FIA-CEZ - Stalowa Wola
  • 04.07.2014 do 06.07.2014 - 3 RMPST - 3 RPPST - Baja Centrum - Bełchatów
  • 19.09.2014 do 21.09.2014 - 4 RMPST - Master Race Nowy Sącz - Nowy Sącz
  • 24.10.2014 do 26.10.2014 - 5 RMPST - 5 RPPST - Baja Żagań - Żagań

 

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej w Polityce Prywatności